Bent u vindbaar op Google? 3 tips om uw website beter vindbaar te maken

:

Bent u eigenlijk vindbaar op Google?

Zou het niet mooi zijn als uw potentiële klanten op zoek zijn naar een oplossing, daarvoor Google gebruiken en zo bij u terecht komen? 

Voor veel ondernemers is dit hun droom. Zij wéten namelijk dat er behoefte is naar hun product of dienst. De uitdaging is dan ook of het bedrijf wel online te vinden is. U kunt immers een fantastische oplossing bieden, maar als niemand u weet te vinden gaat u er ook geen geld aan verdienen. 

Vindbaar op Google: een constante stroom aan website verkeer

Online zichtbaarheid is uiteraard niet enkel goed voor uw naamsbekendheid. Het helpt ook mee om een constante stroom aan websiteverkeer (lees: potentiële klanten) naar uw website te halen. Dat is dan ook de reden dat veel ondernemers en bedrijfseigenaren zich op SEO storten: gratis websitebezoekers.

Maar zijn deze bezoekers echt gratis? 

Niet helemaal natuurlijk, want er gaat veel tijd en energie zitten in het creëren van SEO-proof content. Verderop in dit artikel volgen een aantal handige tips waarmee u direct uw website beter vindbaar kunt maken. 

Wat is SEO-proof content?

Wanneer is een stuk content (informatie) nou eigenlijk SEO-proof? 

Veel mensen denken nog steeds dat een bepaald zoekwoord vaak op een pagina tevoorschijn moet komen. Dán is het artikel SEO-proof. Maar eigenlijk klopt dat vandaag de dag niet meer. Een onderwerp, of zoekwoord, hoeft eigenlijk maar een keer of drie voor te komen op een pagina. Google is inmiddels slim genoeg om zelf te achterhalen waar een pagina over gaat. 

SEO-proof content gaat dan ook veel verder dan wat optimalisatie en wat woorden toevoegen. Wilt u écht hoger in Google komen, dan is het vooral van belang dat uw artikel of pagina het beste antwoord op een vraag geeft. 

Huh?

Eigenlijk is het heel simpel: mensen gebruiken de Google zoekmachine omdat ze op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem, of omdat ze een behoefte hebben. Vindbaar zijn binnen Google betekent dan ook dat u een pagina moet maken die het probleem van de zoekmachine-gebruiker oplost. Kun jij het beste antwoord geven? Dan is de kans groot dat uw pagina boven die van de concurrent wordt getoond.

Zoals u wellicht snapt is dit wat kort door de bocht. SEO is echt een proces dat zich richt op de lange termijn. Waar begint u?

3 tips om uw website beter vindbaar te maken

Om ervoor te zorgen dat u vindbaar op Google bent is het van belang om de volgende tips te hanteren.

1. Maak een blog of kennisbank

Content is koning. De vraag is dus: hoe kan ik veel content maken, zonder mijn website te vervuilen of vol te proppen met teksten? 

Het antwoord: begin een blog of kennisbank. 

Bloggen heeft nogal een negatieve associatie, maar waar het op neer komt is dat u artikelen gaat schrijven die waardevol zijn voor uw website bezoekers. U kunt dan ook wel van een kennisbank spreken. 

Elk artikel heeft zijn eigen onderwerp en belicht alle ins en outs hiervan. Zo zorgt u ervoor dat u waardevolle content creëert die Google hoger plaatst dan de content van uw concurrent. Als u namelijk in uw artikel of pagina de diepte in gaat en alle facetten van het onderwerp belicht dan is het artikel in veel gevallen waardevoller dan wat er tot nu toe over dat onderwerp online staat. De reden is simpel: heel veel websites blijven aan het oppervlak, ze dringen nooit echt door tot de diepere materie. 

Overal leest u dan ook dezelfde oppervlakkige tips of dezelfde oppervlakkige info. Maak daar gebruik van, wees degene die wél de diepte in duikt!

2. Focus níet op backlinks

Vaak gaan ondernemers die met SEO starten zich richten op backlinks. In het ergste geval worden er zelfs linkjes gekocht via andere partijen. Dat doet meer kwaad dan goed!

Vanwege deze reden is het dan ook niet handig om teveel te focussen op backlinks. Als u waardevolle content creëert dan komen de backlinks vanzelf. Het heeft dan ook geen zin om dit proces te manipuleren of teveel te willen sturen. 

Google heeft dat door en de kans dat u hiervoor wordt afgestraft is groot. 

3. Benut de kracht van interactie

Dus u bent met SEO begonnen en heeft inmiddels een begin gemaakt met de kennisbank. De eerste paar artikelen staan online, maar er mist nog iets… extra website bezoekers. Er gaan een paar weken voorbij, maar helaas, nog steeds niks. 

Om ervoor te zorgen dat u sneller hoger in Google scoort is het handig om wat ‘buzz’ te creëren. U wilt dus eigenlijk aan Google laten zien dat er interactie op uw pagina is. Dat is namelijk een positief signaal richting Google. 

De handigste manier om dit te doen is door uw nieuwe artikel altijd voor een klein bedrag te gaan promoten op Facebook. Het beste maakt u hiervoor een losse advertentie. Maak hiervoor een ‘vergelijkbare doelgroep’ met 5% doelgroep grootte aan in Facebook, om uw advertentie onder te verspreiden. 

Bent u vindbaar op Google?

Vraag vrijblijvend de Online Profiel Analyse aan en wij gaan uw social media profielen én uw website een grondige analyse geven.


Hier leest u over alles wat te maken heeft met het online landschap, van technisch beheer tot aan zoekmachine optimalisatie.

Gratis Online Profiel Analyse

Interesse in een vrijblijvende online profiel analyse?


Houdt uw website up-to-date!

Al vanaf €10,- ex btw per maand houden wij uw website technisch of inhoudelijk up-to-date. Informeer naar de mogelijkheden via ons contact formulier

©deZeeuwseMarketeer 2018

deZeeuwseMarketeer is DE vraagbaak op het gebied van uw zakelijke online profiel, met specialisatie op de gebieden: SEO / SEA, copywriting, video- en audioproducties, vertalingen en web development. Om u optimaal van dienst te kunnen zijn werkt deZeeuwseMarketeer samen met diverse experts in hun vak. Dit maakt deZeeuwseMarketeer tot de ideale one stop shop! 1 loket voor AL uw vragen en wensen. Da’s wel zo prettig!

 

Vragen? Stuur een mail naar: contact@dezeeuwsemarketeer.nl

Onze expertise

  • Online Profiel Analyse
  • SEO/SEA ter bevordering van uw online vindbaarheid
  • Website optimalisatie voor mobiles, gebruikersvriendelijkheid en vindbaarheid
  • Social media: schrijven en plaatsen berichten; optimaliseren uitstraling van uw bedrijfspagina
  • Technisch Support voor het up-to-date en veilig houden van uw website
Deze site gebruikt cookies voor een goede werking.
Klik hier voor meer informatie Oké, bedankt!